5 september Jasper

9 september 2019 - Strathcona County, Canada

00F11DE2-1E23-4D86-B21B-165F97ED0E109BE0AED4-0020-4304-BF49-6667D5C03D2048205B86-B6A6-4824-B6C2-CFA4C567E6D2

Cheryl heeft een cabin, een huisje geregeld, iets voordat we werkelijk het enorme Nationaal Park binnen rijden. Onderweg hierheen, zijn we gestopt in Edson voor een lunch, daarna even in Edson om wat boodschappen te doen. Allebei nieuwe, wat saaie plaatsjes met veel grote parkeerterreinen, grote winkels. Niets moois aan.

We zetten onze spullen in het huisje op Jasper East Cabins. Een leuk terrein, met houten huisjes. Helaas, Don voelt zich niet zo lekker, hij blijft in het huisje terwijl John, Cheryl en ik het enorme park ingaan en naar het plaatsje Jasper. Onderweg stoppen we omdat het zo mooi is. Foto’s en even wandelen. De bergen worden hoger. Er stroomt water dat van de bergen komt, in een brede stroom langs de weg.

Jasper city, is het enige plaatsje in het hele gebied. Het is er druk, veel toeristen, veel kleine souvenirswinkeltjes. In het oudste gebouwtje is een informatie centrum. “Oud, een oud gebouwtje, dat is van begin 1900,” zegt Cheryl, “hier is niets oud volgens jullie begrippen, voor 1900, was hier niets.”

We bellen Don hoe het gaat, hij voelt zich weer goed en gaan hem halen. John en Cheryl vinden dat geen enkel probleem, maar ik ben verbaasd, het is anderhalf uur heen en weer rijden om hem te halen. Afstanden en “even ophalen” is hier iets anders dan wij gewend zijn.

1. An:
    9 september 2019
    Mooi verhaal. Ik wens jullie nog veel plezier.
  2. Marije:
    9 september 2019
    Mooie foto's! Heel veel plezier met deze mooie reis!