Nyack 13, 14 en 15 september

16 september 2019 - Nyack, New York, Verenigde Staten

OntbijtTuin Howy MaxineDon tuin

Tineke tuin bij Howy Maxine

Vrijdag 13 september.

Heerlijk weer, veel zon, heel fijn na de laatste grauwe Canadese dagen. We ontbijten buiten en rusten wat uit. In de middag willen we toch weten waar we zijn en maken met Howy een flinke wandeling langs de Hudson. De rivier is hier heel breed. We kunnen er lopend van hun huis naar toe. Heel in de verte zien we de hoge torens van New York. Onderweg zien we wat dieren, eekhoorns en herten. Uiteindelijk haalt Maxine ons op in Nyack, zodat we ook iets van dit plaatsje zien.

Wandeling Hudson2Wandeling HudsonWandeling Hudson3

Herten bij Nyack Hudson wandeling

Zaterdag 14 september

Storm King Art Centre   Mountainville, Orange County, New YorkEen enorm beeldenpark, waar we 7 jaar geleden ook zijn geweest, maar zo boeiend, zo groot. We willen er dolgraag weer een keer heen.

B3D05A76-BBF3-484C-9ECC-30D1A98AC87ECBAF433E-0735-45AA-881A-516EBF8FC220A1184031-0599-4A8D-B520-EDD775807D2D702133D1-0BD4-4C8E-9C0B-A56092FC7E90CEC5DD62-E129-4326-AE2F-FD6BDBB8AFA9

2B71CE02-7F8C-4A07-9E33-19A86059EE67

Een hele dag rondlopen, soms met een wagentje meerijden, dan heb je nog niet alles gezien. Bijzonder. We gingen moe naar huis, haalden eten bij een Indiaans restaurant en genoten nog even van een boeiende documentaire: Waste land, over de kunstenaar Vik Muniz in Brazilië.

Zondag 15 september

Howy en Maxine hebben vrienden en buren uitgenodigd voor een uitgebreide lunch, hier in de tuin. Zoals we doen in Portugal, iedereen neemt iets mee. Het is erg leuk. We ontmoeten leuke mensen. Ook een man die een solar cooker heeft uitgevonden en dat promoot oa in Nairobi en India. Hij heeft cake mee genomen die hij daarin bakte. Gister lukte dat niet want het was te lang bewolkt.

4321182-s.jpg?1568601861

Het blijft stralend weer. We wandelen verderop een vrij hoge berg op, een flinke wandeling, om vanaf de top uitzicht te hebben over de Hudson, tot aan New York.

Nyack berg3Nyack berg,

Nyack berg2

Nu gaan we ons klaar maken voor een reis van vijf dagen, met Howy en Maxine, naar Lake Pleasant.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Don:
    Mooie fotos
  2. An:
    16 september 2019
    Het is nu heel wat anders dan in Canada. Leuk fotos en verhaal.
    Goeie reis verder en veel plezier. An
  3. Nely:
    Wel mooi van Canada naar New York en een bizonder
    beelden park, genieten maar en mooi weer